Accessibility Tools

  • Priek_foto
  • Priek_foto1

Atsipalaidavimas terapinių garsų maudynėse

Gruodžio 2 d. mokykloje lankėsi visuomenės sveikatos specialistė Diana Varnagirytė, kuri 5-10 klasių mokiniams pravedė užsiėmimą „Atsipalaidavimas terapinių garsų maudynėse“. Gongų terapija – tai garso terapijos rūšis, kurios metu naudojami gongai, siekiant sukurti harmoningą ir gydantį garsų lauką. Gongų garsai yra stimuliuojantis instrumentas gerai savijautai atgauti. Kartu tai ir galingas būdas stiprinti emocinę ir psichinę sveikatą. Gongų garsai veikia ne tik per klausą, bet ir tiesiogiai „plauna“ kūną vibracijomis.

Dalyvavimas BSPEE-2024

             Spalio 22 d. dešimtokas Remigijus Ramanauskas dalyvavo Tarptautiniame filosofinio esė rašymo konkurse BSPEE-2024 (Baltic Sea Philosophy Essay Event). Mokinį konkursui ruošė etikos vyr. mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė. Konkursą organizavo Suomijos filosofijos ir etikos mokytojų asociacija, Suomijos filosofų draugija kartu su Norvegijos aukštųjų mokyklų filosofijos asociacija. BSPEE atviras jauniesiems filosofams iš bet kurios šalies, tad, konkurse galėjo dalyvauti visi filosofija besidomintys aukštesniųjų klasių mokiniai.

             Esė pasirinkta tema buvo rašoma dvi valandas anglų kalba. Remigijus pasirinko analizuoti asmens laisvės ir paklusimo visuomenei problemą, plėtodamas Zygmunto Baumano teiginį: „Negalima įgyti laisvės priešinantis visuomenei, nėra kito būdo išsivaduoti, kaip tik paklusti visuomenei ir laikytis jos normų“. Tarptautinės vertinimo komisijos nariai, kurių tarpe buvo ir mūsų mokyklos etikos mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė, vertino koduotus mokinių rašto darbus pagal pagrindinius kriterijus (temos atitikimas, filosofinis temos supratimas, originalumas, darna, įtikinamoji argumentacijos galia). Už Remigijaus esė gauta organizatorių padėka. Dalyvavimas konkurse leido pasitikrinti savo žinias, plėsti filosofinį mąstymą, mokytis argumentuoti mintis, išreikšti filosofinius svarstymus anglų kalba.

Vyr. etikos mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė

Spalis – Olimpinis mėnuo!

Baigėsi jau septintą kartą surengtas projektas „Olimpinis mėnuo“, kurio metu dešimtys tūkstančių Lietuvos pradinukų turėjo galimybę mokytis sveikos gyvensenos pagrindų ir įkvėpimo semtis iš garsių bei tituluotų šalies sportininkų. Pagrindinis projekto tikslas – skatinti fizinį aktyvumą, puoselėti olimpines vertybes: pagarbą, draugystę, tobulėjimą ir nagrinėti šiais laikais kiekvienai asmenybei aktualias temas apie sveiką gyvenseną. Kiekvieną spalio savaitę mokiniai gilinosi į vis kitą aktualią temą: fizinį raštingumą, sveiką mitybą, sąžiningo sporto principus, elektroninio sporto poveikį ir fizinio aktyvumo svarbą. Vaikai žiūrėjo filmukus, kuriuose fizinio ugdymo mokytoja Ugnė Avižienytė supažindino mokinius su kasdieniais sveikatingumo pratimais, Lietuvos antidopingo agentūros švietimo vadybininkė Dalia Motėjūnaitė aiškino sąžiningo sporto svarbą, o e-sporto ekspertas Edgaras Abramovičius kalbėjo apie sveiką balansą tarp skaitmeninių pramogų ir fizinio aktyvumo. Pradinukai sužinojo, kad sveikai gyventi ir aktyviai judėti galima net skaitmeninių pramogų pasaulyje – svarbu saikas ir aktyvios pertraukos. Smagios mankštos su Ąžuolu dainos „Luktelk“ ritmu ir olimpiečiais, video reportažai, žaidimai, diskusijos paįvairino viso mėnesio fizinę veiklą.

Netradicinė pamoka „Perskaičiau knygelę“

Skaitau knygelę ir augu greičiau,
Skaitau knygelę ir gėrį darau,
Skaitau knygelę visur visada.

2024 m. spalio 25 d. mokyklos bibliotekoje 4 klasės mokiniams vyko netradicinė lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Perskaičiau knygelę“. Kiekviena perskaityta knyga moksleiviui duoda labai daug: tobulėja jo skaitymo įgūdžiai, skaitymas tampa sąmoningesnis, kūrinio supratimas gilesnis, plečiasi vaiko kultūrinis akiratis.

Aksominė moliūgienė

Skani integruota gamtos mokslų ir technologijų pamoka vyko ketvirtokams. Mokiniai kūrė receptą ir iš rudens gėrybių virė skanią ir sveiką sriubą "Aksominę moliūgienę". Gamindami rudenišką sriubą įtvirtino žinias apie mišinių rūšis, medžiagų atskyrimo būdus ir jų grįžtamus ir negrįžtamus kitimus. Pamokos rezultatas: vienalytė trinta moliūgų sriuba. Skonis nudžiugino, juolab už lango stūgavo vėjas ir labai norėjosi kažko šildančio, jaukaus ir kvapnaus.

Code Week 2024 pamoka „Surask mane“

Ketvirtos klasės mokiniai jau ketvirtus metus jungėsi prie ES programavimo savaitės Code Week 2024. Jos metu organizuojami įvairūs renginiai, pažintiniai užsiėmimai, programavimo pamokos siekiant populiarinti programavimą, suprantamai paaiškinti šios srities gebėjimus. Gyvename technologijų amžiuje. Auga karta, kuri greitai perpranta skaitmeninių įrenginių programas, o valdyti jas išmoksta lengvai ir intuityviai. Ketvirtokai dalyvavo programavimo pamokoje „Surask mane“. Dirbdami XLogoOnline programa mokiniai kūrė judėjimo komandas, posūkio komandas, pasirinkimo komandas, iš komandų sudarė sekas. Patys sudarė įvairias praktines užduotis iš supančios aplinkos, pateikė užduočių sprendimus ir apibūdino konkrečias komandų sekas.
Mokiniai džiaugėsi įgytais programavimo įgūdžiai. Už savo kruopštų darbą programavimo pamokoje gaus „Code Week 2024“ sertifikatus. Smagu matyti besidžiaugiančius vaikus, taip greit įveikusius užduotis.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė D. Kazlauskienė

Gamtos mokslų edukacija „Nematomas pasaulis“

3 ir 4 klasių mokiniai keliavo į Marijampolės regioninį STEAM atviros prieigos centrą. Čia jiems vyko gamtos mokslų edukacija „Nematomas pasaulis“. Dažnai nesusimastome, koks didelis ir platus yra mus supantis pasaulis. Visi pasaulio objektai yra sudaryti iš mažų „plytelių“. Ar kada pagalvojote, kaip jie atrodo? O pamatyti, tai kas nematoma, reikalingi specialūs prietaisai – mikroskopai. Užsiėmimo metu mokiniai susipažino su mikroskopų sandara, jų tipais, mokėsi jais naudotis.