Accessibility Tools

  • Priek_foto
  • Priek_foto1

Dieninė vaikų vasaros stovykla „Vasaros ritmu“

Vasara – atostogų metas. Tai laikas, kai daugiau dėmesio galime skirti poilsiui, pramogoms, kelionėms, naujiems įspūdžiams ir atradimams. Mokiniams vasara – tai laisvės, draugystės ir nuotykių dienos.
Liepos 7–11 dienomis Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos 5–8 klasių mokiniai smagiai leido laiką dieninėje vaikų vasaros stovykloje „Vasaros ritmu“, kurią finansavo Kalvarijos savivaldybė. Stovyklos metu vaikai buvo įtraukti į veiklas, kurios ne tik teikė džiaugsmo, bet ir lavino jų kūrybiškumą, stiprino sveikatą, skatino bendradarbiavimą, atsakomybę, pasitikėjimą savimi, ugdė socialinius įgūdžius ir plėtė akiratį.
Kelionių maršrutai nukėlė stovyklautojus į vieną gražiausių Lietuvos kampelių – Anykščius. Čia vaikai apsilankė Arklio muziejuje, kur gyvai susipažino su senoviniais žemės ūkio įrankiais, transporto priemonėmis bei tradiciniais amatais. Jie turėjo progą pamatyti, kaip dirba audėjas, duonos kepėjas, kalvis bei medžio drožėjas – o kai kuriems netgi teko viską išbandyti savo rankomis!

Šviečiamoji gyvulininkystės programa

        Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos 1 - 2 klasės mokiniai gegužės mėnesį įgyvendino Žemės ūkio agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Šviečiamąją gyvulininkystės programą. Programos tikslas -  skatinti vaikų susidomėjimą gyvulininkyste, supažindinti su darnios gyvulininkystės principais ir gerinti gyvulininkystės srities profesijų įvaizdį. Viena iš programos įgyvendinimo sąlygų – bendradarbiavimas su Žemės ūkio veikla užsiimančia įmone, tad buvo pasirinkta  Vazniškių ŽŪB.

Projektas „Kartu paskaitykim knygelę“

Vasario 3 – 7 dienomis 4 klasės mokiniai jau ketvirtą kartą dalyvavo tarptautiniame projekte „Kartu paskaitykim knygelę“. Ketvirtokai šiais metais pasirinko skaityti nuostabiai įdomią E.Daciūtės knygelę "Ševeliūra". Pasiklausę istorijos, vaikai ją aptarė. Įvardijo perskaityto kūrinio temą. Tada nusakė, su kokia problema susidūrė knygos veikėjai - šuo Barbarisas ir Alisa Šliompkin ir kaip tą problemą išsprendė. Ogi Alisa paaukojo, ką turi brangiausio. Ji savo pavyzdžiu parodė, kad nusikirpti garbanas nėra taip baisu. Galiausiai ketvirtaklasiai pasakė kūrinio pagrindinę mintį. Taigi viskas yra apie draugystę ir ką mes dėl jos atiduodame - draugystė yra ne tik gauti, bet ir duoti. Atiduoti tai, kas tau brangiausia. Aptarę kūrinį mokiniai kibo į darbą ir nupiešė ševeliūras.


4 klasės mokytoja metodininkė Daiva Kazlauskienė.

Atsipalaidavimas terapinių garsų maudynėse

Gruodžio 2 d. mokykloje lankėsi visuomenės sveikatos specialistė Diana Varnagirytė, kuri 5-10 klasių mokiniams pravedė užsiėmimą „Atsipalaidavimas terapinių garsų maudynėse“. Gongų terapija – tai garso terapijos rūšis, kurios metu naudojami gongai, siekiant sukurti harmoningą ir gydantį garsų lauką. Gongų garsai yra stimuliuojantis instrumentas gerai savijautai atgauti. Kartu tai ir galingas būdas stiprinti emocinę ir psichinę sveikatą. Gongų garsai veikia ne tik per klausą, bet ir tiesiogiai „plauna“ kūną vibracijomis.

Dalyvavimas BSPEE-2024

             Spalio 22 d. dešimtokas Remigijus Ramanauskas dalyvavo Tarptautiniame filosofinio esė rašymo konkurse BSPEE-2024 (Baltic Sea Philosophy Essay Event). Mokinį konkursui ruošė etikos vyr. mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė. Konkursą organizavo Suomijos filosofijos ir etikos mokytojų asociacija, Suomijos filosofų draugija kartu su Norvegijos aukštųjų mokyklų filosofijos asociacija. BSPEE atviras jauniesiems filosofams iš bet kurios šalies, tad, konkurse galėjo dalyvauti visi filosofija besidomintys aukštesniųjų klasių mokiniai.

             Esė pasirinkta tema buvo rašoma dvi valandas anglų kalba. Remigijus pasirinko analizuoti asmens laisvės ir paklusimo visuomenei problemą, plėtodamas Zygmunto Baumano teiginį: „Negalima įgyti laisvės priešinantis visuomenei, nėra kito būdo išsivaduoti, kaip tik paklusti visuomenei ir laikytis jos normų“. Tarptautinės vertinimo komisijos nariai, kurių tarpe buvo ir mūsų mokyklos etikos mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė, vertino koduotus mokinių rašto darbus pagal pagrindinius kriterijus (temos atitikimas, filosofinis temos supratimas, originalumas, darna, įtikinamoji argumentacijos galia). Už Remigijaus esė gauta organizatorių padėka. Dalyvavimas konkurse leido pasitikrinti savo žinias, plėsti filosofinį mąstymą, mokytis argumentuoti mintis, išreikšti filosofinius svarstymus anglų kalba.

Vyr. etikos mokytoja Nijolė Bendaravičiūtė

Spalis – Olimpinis mėnuo!

Baigėsi jau septintą kartą surengtas projektas „Olimpinis mėnuo“, kurio metu dešimtys tūkstančių Lietuvos pradinukų turėjo galimybę mokytis sveikos gyvensenos pagrindų ir įkvėpimo semtis iš garsių bei tituluotų šalies sportininkų. Pagrindinis projekto tikslas – skatinti fizinį aktyvumą, puoselėti olimpines vertybes: pagarbą, draugystę, tobulėjimą ir nagrinėti šiais laikais kiekvienai asmenybei aktualias temas apie sveiką gyvenseną. Kiekvieną spalio savaitę mokiniai gilinosi į vis kitą aktualią temą: fizinį raštingumą, sveiką mitybą, sąžiningo sporto principus, elektroninio sporto poveikį ir fizinio aktyvumo svarbą. Vaikai žiūrėjo filmukus, kuriuose fizinio ugdymo mokytoja Ugnė Avižienytė supažindino mokinius su kasdieniais sveikatingumo pratimais, Lietuvos antidopingo agentūros švietimo vadybininkė Dalia Motėjūnaitė aiškino sąžiningo sporto svarbą, o e-sporto ekspertas Edgaras Abramovičius kalbėjo apie sveiką balansą tarp skaitmeninių pramogų ir fizinio aktyvumo. Pradinukai sužinojo, kad sveikai gyventi ir aktyviai judėti galima net skaitmeninių pramogų pasaulyje – svarbu saikas ir aktyvios pertraukos. Smagios mankštos su Ąžuolu dainos „Luktelk“ ritmu ir olimpiečiais, video reportažai, žaidimai, diskusijos paįvairino viso mėnesio fizinę veiklą.

Netradicinė pamoka „Perskaičiau knygelę“

Skaitau knygelę ir augu greičiau,
Skaitau knygelę ir gėrį darau,
Skaitau knygelę visur visada.

2024 m. spalio 25 d. mokyklos bibliotekoje 4 klasės mokiniams vyko netradicinė lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Perskaičiau knygelę“. Kiekviena perskaityta knyga moksleiviui duoda labai daug: tobulėja jo skaitymo įgūdžiai, skaitymas tampa sąmoningesnis, kūrinio supratimas gilesnis, plečiasi vaiko kultūrinis akiratis.