Accessibility Tools

  • Priek_foto
  • Priek_foto1

Mokėmės rūšiuoti

Gamtos mokslų integruota pamoka „Įvairios medžiagos“ vyko kartu su Tvarumo akademijos lektore. Mokiniai išsiaiškino, kokias medžiagas naudojame, mokėsi jas atpažinti. Jie įvardino artimoje aplinkoje dažniausiai sutinkamas medžiagas, apibūdino jų savybes. Tada dalyvavo nuotolinėje „Ekonovus“ Tvarumo akademijos pamokoje - diskusijoje apie atsakingą Maisto atliekų rūšiavimą.

Didžiausia nuotolinė pamoka Lietuvoje „Mokonomika“

Žinių ir bendravimo troškimas vienija visus. Trečiokai džiaugėsi šiemet vėl galėdami prisijungti prie didžiausios nuotolinės pamokos Lietuvoje „Mokonomika“. „Mokonomikos“ pamoka prisideda prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiausios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas kurti inovatyvias švietimo priemones, įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus. Šiais metais pamokos dalyvius organizatoriai kvietė keliauti aplink pasaulį. Renginį vedė išskirtinė vedėjų trijulė: „Swedbank“ finansinio raštingumo srities vadovė Justina Bagdanavičiūtė, vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir video tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis – Paul de Miko.

Vokiečių kalbos dienos 2024 „Ö kaip vokiškai?“

Spalio 14-18 d. mokykloje buvo organizuojamos vokiečių kalbos dienos „Ö kaip vokiškai?“. Vokiečių kalbą besimokantiems mokiniams vyko integruotos vokiečių kalbos ir technologijų pamokos.

6-10 kl. mokiniai dainavo, žaidė, dalyvavo viktorinoje "Herzlich Willkommen. Deutsch!", kepė obuolių pyragą, virė obuolienę "Apfelmus" und "Apfelbrei", ruošė obuolių košės (obuolienės) ir obuolių pyrago receptų pristatymus vokiečių kalba, kūrė etiketes, gvildeno posakius apie obuolius ir degustavo patiekalus. Per pertraukas mokiniai ir mokytojai vokiškus žodžius mainė į saldžius prizus, žaidė žaidimą „Bingo“.

ES programavimo savaitė “Code Week 2024“ . „Purvinas miestas“

ES programavimo savaitė “Code Week 2024“ . „Purvinas miestas“

3 klasės mokiniai spalio 14 d. dalyvavo ES programavimo savaitėje “Code Week 2024“. Tai ES iniciatyva, vykstanti visose Europos Sąjungos šalyse, kuria siekiama paskatinti jaunus žmones susipažinti su programavimo galimybėmis, perspektyvomis ir kompiuterijos vystymosi ateitimi. Programavimo savaitės ambasadorių savanorių komandos koordinatorius Alessandro Boglioto pasakė: „Nuo neatmenamų laikų žmogus kūrė naudodamas akmenį, geležį, popierių ar pieštuką, ir tai pakeitė mūsų gyvenimą.

Integruota pamoka „Visi organizmai maitinasi“

Dieną pradėjome motyvacinio filmuko „Sveika lėkštė“ aptarimu. Buvo aptarta sveikos mitybos piramidė ir ją sudarantys maisto produktai, akcentuota, kad nuo to ką valgome priklauso mūsų protinė bei fizinė raida, darbingumas, sveikata ir gyvenimo trukmė. Mokiniai sužinojo, kas yra subalansuota mityba, kuriuos maisto produktus galima valgyti dažnai, o kokių produktų reikėtų vengti. Atlikdami integruotas gamtos mokslų, matematikos užduotis, mokiniai prisiminė, pagilino ir praktiškai pritaikė žinias apie sveiką mitybą.

Dieninė vasaros vaikų stovykla “Šypsena po saule”

Vasara – atostogų metas, dovanojantis ilgas, šilumos ir šviesos kupinas dienas, kai daugiau laiko galime skirti aktyviam ir prasmingam poilsiui. 

Liepos 8-12 d. Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos 5-8 klasių mokiniai smagiai laiką leido dieninėje vaikų vasaros stovykloje „Šypsena po saule“, kurią finansavo Kalvarijos savivaldybė ir ŽŪB „Šaltekšnis“.

Vasaros stovykloje buvo derinamas vaikų poilsis, fizinis aktyvumas, vaizduotę lavinančios meninės, kūrybinės užduotys, ugdomi bendravimo, bendradarbiavimo, saviraiškos ir komandinio darbo įgūdžiai, organizuojamas smagus laikas gryname ore, aktyvios pramogos, lauko žaidimai bei patyriminiai edukaciniai užsiėmimai. Pozityvias emocijas mokiniams sukėlė apsilankymas Birštone. Keliaudami elektromobiliu po kurortą ir jo apylinkes, vaikai susipažino su miesto istorija, aplankė Vytauto,  Jurgio Meškos parkus, mineralinio vandens galeriją, nuvyko į aukščiausią Lietuvos kraštovaizdžio apžvalgos bokštą, išbandė organizmo grūdinimo procedūras pagal S. Kneipą. Sveiku „jūrinio efekto“ oru mėgavosi mineralinio vandens garinimo statinyje „Druskupis“. Džiaugsmo pliūpsnį, vėjo gūsį ir adrenalino dozę patyrė čiuožinėdami vasaros rogučių trasa. 

Mokinių emocinės sveikatos stiprinimo programa

Emocinė sveikata – neatsiejama visapusiškos mūsų gerovės dalis. Tai gebėjimas patirti visą spektrą emocijų, jausmų, minčių ir išgyvenimų, išbūti su visu tuo, o įvykus netikėtoms gyvenimo situacijoms, kurios paveikia mūsų emocinę sveikatą, gebėti susitvarkyti su naujais iššūkiais nesirenkant destruktyvių gynybos mechanizmų. Emocinis intelektas padeda vaikams geriau susidoroti su neigiamomis patirtimis, kurios trukdo pasiekti mokymosi sėkmės ar užmegzti sėkmingus tarpasmeninius ryšius bendraujant. Tikėtis iš vaiko, kad jis supras save ir mokės valdyti emocijas galime tik tada, kai suteikiame tam tinkamus įrankius – pristatome teigiamus elgesio modelius ir ugdome mokinių sąmoningumą. Patiriamas pozityvių ir negatyvių emocijų kiekis ar jų santykis yra laikomas vienu iš svarbių gerovės kriterijų išryškindami savęs priėmimą, asmeninį augimą, tikslo turėjimą, pozityvius santykius su kitais žmonėmis, autonomiją ir meistriškumą. Emocinio intelekto ugdymas (-sis), emocinės abėcėlės pažinimas, gebėjimas tinkamai atpažinti, reikšti jausmus stiprina socialinę integraciją, skatina socialinę darną, socialinę aktualizaciją bei savęs, kaip individo, gebančio įveikti sunkumus, priėmimą.

Mokykloje rugsėjo 1-ąją startavo projektas „Mokinių emocinės sveikatos stiprinimo programa“, kuris yra finansuojamas Kalvarijos savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projekto lėšomis. Projekto vertė – 1438,48 eur., jam įgyvendinti skirta 1334 eur. Projekto vadovė ir koordinatorė yra mokyklos psichologė Nijolė Bendaravičiūtė. Projekte dalyvaus 144 Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos 1-10 klasių mokiniai.
Mokykloje projekto vykdymo metu mokiniams vyks Gerų emocijų dirbtuvės „Aš piktas“, „Mano emocijų jūra“, „Mano jausmų pasaulis“, „Mano meilės kalbų pasaulis“, „Mano jausmų žemėlapis“, gongo terapijos užsiėmimai „Maudynės gonge“. Mokytojai dalyvaus seminare aktualiais emocinės sveikatos stiprinimo klausimais „Streso valdymas ir emocinės sveikatos stiprinimas“. Įvaldę emocinės abėcėlės pagrindus, mokiniai formuos teigiamą požiūrį į save, savo asmenybės savybes, gebėjimus. Projekto veiklų dėka formuosis dinamiškas, teigiamas požiūris į įvairius emocinius išgyvenimus ir asmenybės negebėjimus, bus ieškoma tinkamesnio savipažinimo, saviugdos, savireguliacijos būdų per emocijų valdymą. Mokiniai įgis patirtį, rodančią, kad jausmai padeda įsisąmoninti asmenišką santykį su esama situacija ir kad nėra nei gerų, nei blogų jausmų: žmogui svarbu atpažinti jausmus, juos įvardyti ir išreikšti. Kartu projekto dalyviai ugdysis emocinį intelektą, o per emocijų atpažinimą, įvardijimą, išgyvenimą, lavins socialinio bendravimo įgūdžius, padedančius užmegzti geresnius, abipusiu pasitikėjimu grįstus ryšius su kitais žmonėmis.

 

Psichologė Nijolė Bendaravičiūtė