Emocinė sveikata – neatsiejama visapusiškos mūsų gerovės dalis. Tai gebėjimas patirti visą spektrą emocijų, jausmų, minčių ir išgyvenimų, išbūti su visu tuo, o įvykus netikėtoms gyvenimo situacijoms, kurios paveikia mūsų emocinę sveikatą, gebėti susitvarkyti su naujais iššūkiais nesirenkant destruktyvių gynybos mechanizmų. Emocinis intelektas padeda vaikams geriau susidoroti su neigiamomis patirtimis, kurios trukdo pasiekti mokymosi sėkmės ar užmegzti sėkmingus tarpasmeninius ryšius bendraujant. Tikėtis iš vaiko, kad jis supras save ir mokės valdyti emocijas galime tik tada, kai suteikiame tam tinkamus įrankius – pristatome teigiamus elgesio modelius ir ugdome mokinių sąmoningumą. Patiriamas pozityvių ir negatyvių emocijų kiekis ar jų santykis yra laikomas vienu iš svarbių gerovės kriterijų išryškindami savęs priėmimą, asmeninį augimą, tikslo turėjimą, pozityvius santykius su kitais žmonėmis, autonomiją ir meistriškumą. Emocinio intelekto ugdymas (-sis), emocinės abėcėlės pažinimas, gebėjimas tinkamai atpažinti, reikšti jausmus stiprina socialinę integraciją, skatina socialinę darną, socialinę aktualizaciją bei savęs, kaip individo, gebančio įveikti sunkumus, priėmimą.
Mokykloje rugsėjo 1-ąją startavo projektas „Mokinių emocinės sveikatos stiprinimo programa“, kuris yra finansuojamas Kalvarijos savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projekto lėšomis. Projekto vertė – 1438,48 eur., jam įgyvendinti skirta 1334 eur. Projekto vadovė ir koordinatorė yra mokyklos psichologė Nijolė Bendaravičiūtė. Projekte dalyvaus 144 Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos 1-10 klasių mokiniai.
Mokykloje projekto vykdymo metu mokiniams vyks Gerų emocijų dirbtuvės „Aš piktas“, „Mano emocijų jūra“, „Mano jausmų pasaulis“, „Mano meilės kalbų pasaulis“, „Mano jausmų žemėlapis“, gongo terapijos užsiėmimai „Maudynės gonge“. Mokytojai dalyvaus seminare aktualiais emocinės sveikatos stiprinimo klausimais „Streso valdymas ir emocinės sveikatos stiprinimas“. Įvaldę emocinės abėcėlės pagrindus, mokiniai formuos teigiamą požiūrį į save, savo asmenybės savybes, gebėjimus. Projekto veiklų dėka formuosis dinamiškas, teigiamas požiūris į įvairius emocinius išgyvenimus ir asmenybės negebėjimus, bus ieškoma tinkamesnio savipažinimo, saviugdos, savireguliacijos būdų per emocijų valdymą. Mokiniai įgis patirtį, rodančią, kad jausmai padeda įsisąmoninti asmenišką santykį su esama situacija ir kad nėra nei gerų, nei blogų jausmų: žmogui svarbu atpažinti jausmus, juos įvardyti ir išreikšti. Kartu projekto dalyviai ugdysis emocinį intelektą, o per emocijų atpažinimą, įvardijimą, išgyvenimą, lavins socialinio bendravimo įgūdžius, padedančius užmegzti geresnius, abipusiu pasitikėjimu grįstus ryšius su kitais žmonėmis.
Psichologė Nijolė Bendaravičiūtė