User Rating: 5 / 5

Šiandien antrokai pamokas trumpam iškeitė į paskaitą ir praktinį STEAM užsiėmimą. Veiklų tikslas – motyvuoti mokinius domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti kelio nuo sėklos iki augalo suvokimą per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais. Nuotoliniu būdu Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijoje vykstanti Žemės dienai skirta paskaita "Ar miške mes esame svečiai?" vyko per Zoom platformą. Miške mes esame svečiai! Čia gyvena tūkstančiai įvairiausių gyvūnų, augalų ir grybų rūšių. O svečiuose reikia paisyti šeimininkų taisyklių. Miške netriukšmaujama, neleidžiama garsi muzika. Triukšmas labai trikdo miško gyvūnų gyvenimą: poravimosi ritualus, jauniklių auginimą, poilsį. Būdami miške girdime gamtos simfoniją – paukščių čiulbėjimą, elnių baubimą, upelio čiurlenimą, kamienų girgždesį, medžių lajų ošimą, daugybę įvairiausių negirdėtų garsų. Keliaudami pažintiniais miško takeliais galime ir pažaisti – išgirskite, įsiklausykite į paukščių balsus, apsidairykite ir pabandykite atspėti, koks tai paukštis, ar koks medis auga! Taip ne tik gerai praleisime laiką, atitrūksime nuo šurmulio, atsipalaiduosime, bet ir pažinsime šalies sparnuočius ir augalus. Paskaitos metu mokiniai naudojo interaktyvią programėlę Mentimeter, dalyvavo apklausoje, atsakė į klausimus.

Gamtą vaikai pažįsta visais pojūčiais: stebėdami, tyrinėdami, ragaudami, girdėdami, lytėdami, uosdami. Augalų auginimas, priežiūra lavina vaikų smalsumą, pastabumą, mąstymą, suvokimą daugelio gyvosios gamtos reiškinių, padeda užmegzti ryšį su juos supančiu pasauliu. Antrokai parsinešę stipruolio ąžuolo ir klevo sėklytes jas sodino į vazonėlius. Vaikai aiškinosi, kad augalams reikalinga ne tik žemė, saulė ir vanduo, bet ir rūpestinga priežiūra.
Netradicine veikla buvo siekiama ugdyti mokinių ekologinio sąmoningumo pradmenis, sudarant palankias sąlygas įgyti naujų žinių apie augalus, jų reikšmę gamtai, žmogui. Kviečiame prisidėti prie gamtos išsaugojimo!

Pradinių klasių mokytoja metodininkė Daiva Kazlauskienė

0
0
0
s2smodern