Mokykloje viešėjo rašytojas Ričardas Pagojus, biologijos mokytojas, žmogus, sugebantis betarpiškai bendrauti su paaugliais. Jo paskaita „Myliu beprotiškai. Ar galima protingai?“ buvo skirta 9-10 klasių mokiniams.

Pokalbio pradžioje lektorius prašė mokinių paaiškinti, kas yra meilė, kaip ją suvokia. Anot svečio, pirmiausia reikia žinoti, jog meilė, įsimylėjimas ir seksas – tai skirtingi dalykai, tarp žodžių mylėti ir mylėtis negalime dėti lygybės ženklo. Žaibiškai galima įsimylėti tik įvaizdį, tik žmogaus išorę. Įsimylėjimas, pasak rašytojo, tai tik savanaudiškas ir trumpalaikis jausmas, kuris labai retai virsta meile. Lektorius įrodė tris svarbius dalykus: meilė – tai jausmas, pasireiškiantis žavėjimusi mylimu asmeniu; meilė – tai pažinimas, pasireiškiantis noru atrasti bendrumus, noru suprasti, įsigilinti į kitą asmenį; meilė – tai valios pastangos, pasireiškiančios konkrečiu elgesiu, atsidavimu, pasiaukojimu, atsakomybe.

Rašytojui teko dvejus metus studijuoti filosofijos fakultete ir parašyti mokslinį darbą apie meilę. Jis yra knygos „Meilės pamokos. Kad nemylėtume kaip idiotai“ autorius. Dvi tokias knygas autorius padovanojo mokyklai.

meiles

Štai keletas citatų iš šios knygos:

„Tikra meilė laukia, aistra nori visko čia ir dabar“. 

„Dažnai draugavimas atitraukia nuo svarbiausio jaunuolio uždavinio – ruoštis ateičiai, nuo kiekvienam žmogui duotų gabumų ir talentų ugdymo“. 

„Meilė visada nori kitam žmogui gero ir dažniausiai savo sąskaita, aistra nori gero sau ir dažniausiai kito sąskaita“. 

„Prievartautojui  geras  emocijas  sukelia  prievarta.  Piromanui  –  padegimai  ir  gaisrai.  Emocijos niekada neparodys skirtumo tarp gerų ir blogų dalykų. Malonios emocijos dar nereiškia, kad tai yra gerai. Štai kam mums reikalingos smegenys“. 

„Tikra meilė yra tada, kai tu nori kitam žmogui gero, net jei jam gera be tavęs.“

                      Mokiniams susitikimas labai patiko, tik apgailestavo, kad per trumpas, (taip būna nedažnai!),  nes pokalbio tema aktuali ir reikšminga kiekvienam jaunuoliui.

Dėkojame sveikatos priežiūros specialistei A. Černulytei, kuri mokyklos pedagogams padeda įgyvendinti Sveikatos, lytiškumo ir rengimo šeimai bendrąją programą, jos iniciatyva šis lektorius atvyko į mokyklą.

N. Babeckienė, pavaduotoja ugdymui

0
0
0
s2smodern