Spalio 12-14 dienomis Prancūzijoje, Lilio mieste, tarptautiniame seminare „Tvarusis vystymasis“ susitiko apie 100 mokytojų iš 17 skirtingų Europos šalių (Azerbaidžano, Bosnijos-Hercegovinos, Belgijos, Kipro, Čekijos Respublikos, Estijos, Prancūzijos, Ispanijos, Airijos, Islandijos, Lietuvos, Latvijos, Serbijos, Slovėnijos, Slovakijos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės). Lietuvai atstovavo 5 mokytojai: iš Prienų raj., Kėdainių, Plungės, Joniškio miestų. Tarp jų buvo ir Kalvarijos sav. Jungėnų pagr. mokyklos mokytoja A. Makaveckienė. Štai ką ji papasakojo:

„Renginys vyko Lille Canope mokytojų švietimo centre, kuriame mokytojai konferencijos metu susipažino su Prancūzijos švietimo politika ir naujomis strategijomis, sprendžiant mokinių pažangumo problemas. Antroji mokymų diena buvo skirta pristatyti eTwinning live, Twinspace ir įvairius internetinius įrankius, kuriant būsimus projektus ir ieškant tarptautinių partnerių įgyvendinant tvaraus vystymosi projektus. Trijų dienų seminare dalyviai tobulino bendradarbiavimo įgūdžius, kūrė ir aptarė idėjas, kurias pritaikys būsimuose projektuose, o vėliau pristatė sukurtų projektų variantus seminaro dalyviams.

Mokytojai ne tik intensyviai dirbo, bet ir aplankė Loos-en-Gohelle miestą, kuris pristatomas kaip seminaro temos „Tvarus vystymasis“ pavyzdys. Dalyvius nustebino, kad buvęs angliakasių miestas šiuo metu yra pristatomas kaip ekologinio miesto pavyzdys.

Dalyviai išbandė vietinę virtuvę, susipažino su Prancūzijos kultūra, istorija, papročiais, tradicijomis neformalioje aplinkoje.

Lietuvoje nuolat girdime, kad mokytojai yra vyresnio amžiaus, tačiau mokymų metu dauguma atvykusiųjų buvo jauni, entuziastingi, norintys tobulėti, siekti žinių ir bendradarbiauti mokytojai.

Visam pasauliui aktuali tema paskatino rimčiau pažvelgti į ekologines problemas bei įsigilinti į jas, vykdant įvairius eTwinning tarptautinius projektus, kurie ateityje iš virtualios erdvės persikels į Erasmus+ projektus.

Išsiskirti buvo nelengva, bet seminaro metu užmegzti ryšiai bus ir toliau palaikomi ateityje įgyvendinant ir kitus projektus.“

0
0
0
s2smodern